رسیدگی و مراقبت از موهای بلند

در این مقاله، ما راهنمایی هایی برای مراقبت از موهای بلند زیبای شما را به اشتراک میگذاریم؛ زیرا ما میدانیم آنها چه میزان مراقبت نیاز دارند. با این راهنمایی ها موهای بلند شما ظاهری بسیار زیبا، قوی و سالم به خود میگیرند. اگر شما موهای بلندی ندارید، و مو های شما بیشتر از یک مقدار معینی رشد نمیکنند، این راهنمایی ها هنوز هم برای شما مناسب خواهد بود، پس این مقاله را از دست ندهید.

•  از برس و شانه مو مناسب استفاده کنید.
اگر شما موهای بلند دارید، یک برس خیس یا نمناک میتواند بهترین دوست مو شما باشد. برای شانه زدن موهای بلند بسیار حائز اهمیت است که برس مو شما به صاف شدن ساقه های مو شما کمک کند و هرگونه شکنندگی را به حداقل خود برساند. برس هایی با تارهای طبیعی، سایدگی را به کمترین میزان خود میرسانند. این برس ها از گره خوردگی موها جلوگیری، آن ها را صاف و همانند ابریشم و از عقب نشینی موها جلوگیری میکنند. یک برس مرطوب قابل اطمینان، وظیفه خود را در قبال موهای زبر که در هم آمیخته شده اند به خوبی هرچه تمام تر انجام میدهد و کمترین فشار را به موهای شما وارد میکند. کار خود را از انتهای موهای خود شروع کنید و به صورت مقطعی از بالا به پایین آن ها را شانه کنید و به سمت ابتدای موها بروید. اینکار این اطمینان را به شما میدهد که هیچ فشاری به ریشه موها تحمیل نمیشود و صدمه به مو را به حداقل میرساند. حتماً از یک شانه دنده ای عریض برای شانه زدن موهای خیس خود استفاده کنید. استفاده از برس زمانی که موهای شما نمناک هستند، میتواند آسیب های از قبیل کشیدگی مو و کندن موها را در پی داشته باشد.

•  هفته ای دو بار از مراقبت هایی با آبرسانی عمیق استفاده کنید.
اگر با گرما به موهای خود حالت میدهید، شما باید از فواید استفاده از مراقبت های آبرسان برای ذخیره کردن رطوبت در پوست سر آگاه شوید. در این زمینه ماسک های مو میتوانند بسیار موثر عمل کنند. همچنین شما میتوانید از روغن هایی که دارای ویتامین ای هستند(روغن آووکادو و روغن زیتون)، استفاده کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه، به آرامی روغن را در یک ظرف روی حرارت پایین گرم کنید و بعد از آن بر روی سر خود استفاده کنید. بعد از آن موهای خود را در یک حوله گرم بپیچید و برای پنج دقیقه آن ها را آبکشی نمایید. موهای شما، روغن گرم شده را به آسانی جذب خود میکنند، اینکار بر روی کیفیت آن ها تاثیر مثبت میگذارد.

•  از یک روش پوشش گرمایی استفاده کنید.
نمیتوان نگفت که همه ما میدانیم که باید از یک روش پوششی برای مو های خود استفاده کنیم، اما فراموش کردن این توصیه به سادگی اتفاق میافتد که همین میتواند به راستی باعث بروز تغییر شود. یک پوشش گرمایی با آغشته شدن به موهای شما با ساختن یک لایه محافظتی در روی ساقه مو منجر به جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیبی به مو میشود و موی صافی به شما میدهد.

•  از موبند هایی که ریشه مو را نمیکِشند استفاده کنید.
کش موها یکی از ابزار های ساده و خیلی موثر برای صاف کردن مو میباشند. موبند هایی مانند کش مو یا فنرهای پلاستیکی ابزارهایی هستند که علاوه بر صاف کردن موهای شما، ریشه های مو شما را نمیکِشند. این به شما این اطمینان را میدهد که موهای شما تحت فشار غیرضروری نمیباشد، که اینکار موهای شما را قوی میکند.

•  از پوشاننده های مو یا از یک تیشرت قدیمی به جای حوله استفاده کنید.
این ممکن است کمی ساده به نظر برسد، اما درباره موهای فر این روش به خوبی امتحان خود را پس داده است. به جای حوله نخی، از یک پارچه صاف استفاده کنید، و قبل از حالت دادن مو با گرما، رطوبت مو خود را خشک کنید. این روش از فرسایش ساقه های مو شما جلوگیری میکند، باعث میشود رشته های مو توسط پارچه صافی خود را بدست میاورند و احتمال آسیب و فر شدن مو را کاهش میدهد.

•  از تنظیمات دور کند سشوار استفاده کنید و دهنه سشوار را به سمت پایین بگیرید و به بغل سشوار نکنید.
یکی از بدترین کارهایی که میتوانید با موهای خود بکنید این است که با گرمای بیش از حد به موهای خود آسیب بزنید. اگر میخواهید از آسیب به موهای خود جلوگیری کنید، باید حواستان باشد که چند وقت یکبار از سشوار استفاده و به چه شکل از سشوار استفاده میکنید و مطمئن شوید که از یک پوشش گرمایی قبل از آن استفاده میکنید. سعی کنید با فاصله از سشوار استفاده کنید، که ایده آل آن گرفتن دهنه سشوار در فاصله پنج سانتی متری از مو است. خشک کردن مو به سمت طرفین با تحت فشار گذاشتن مو در تمامی جهات باعث فر شدن آن میشود. بنابراین دهنه سشوار را باید به سمت پایین بگیرید و برای گرفتن بهترین نتیجه در فاصله هشت سانتی متر از مو نگه دارید.

•  موهای خود را بیش از اندازه نشویید.
روغن های طبیعی موی شما، برای حفاظت از بافت آن ها طراحی شده اند، پس اگر شما روزانه آن ها بشویید، این روغن های حیاتی را از بین میبرید. اینکار چرخه تولید این روغن ها را بهم میریزد و باعث تولید بیش از اندازه آن ها میشود و اینگونه مجبورید استفاده از شامپو خود را بیشتر کنید. برای داشتن موهایی سالم، بهترین حالت استفاده از شامپو، دو یا سه بار در هفته است. استفاده از یک شامپوی طبیعی خشک به شما این امکان را میدهد که فاصله ی معقولی تا نوبت بعدی شستشو موی خود داشته باشید.

•  روش صحیحی برای شستن موهای خود استفاده کنید.
موهای سالم، زیبا و درخشان نیازمند شستشوی مناسب است. در ابتدا شما نیاز است بدانید چگونه موهای خود را بشویید. آیا شما در همه جای موی خود از شامپو استفاده و موهای خود را تا انتها شستشو میکنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است (که اکثریت افراد همین کار را میکنند) پس شما باید بدانید که استفاده از شامپو فقط در پوست سر ”تنها” راه درست است. پوست سر جایی است که بیشتر چربی مو در آنجا وجود دارد و هائز اهمیت است که شامپو را در روی پوست سر خود با انگشتان دست (نه ناخن ها) به آرامی ماساژ دهید تا چربی روی پوست سر را از بین ببرید. با دادن یک ماساژ قوی به پوست سر خود، گردش خون را در زیر پوست تقویت میکنید، که به دفع سموم کمک میکند. سپس از یک نرم کننده استفاده کنید و تمام تار های مو خود را مرطوب سازید. در زمان شستشو از آب سرد استفاده کنید؛ زیرا شستشو سر با آب گرم یا داغ، مو شما را خشک میکند و با پیچ خوردگی آن میتواند باعث شکنندگی مو شود.

مو زیبا و بلند نیازمند فدارکاری، صبوری و مراقبت است؛ اما نتایجی بسیار ارزشمند دارد.

طناز گستر آسیا
ما رو در شبکه های اجتمائی دنبال کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *